DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Tekirdağ 24°C
Parçalı Bulutlu

KORONA MORANA, AYA YOLCULUK FALAN

21.02.2021

KORONA MORANA, AYA YOLCULUK FALAN

Ünlü Rus yazarı Gogol, yazdığı tüm hikayelerinin konu başlıklarını
gayet açıklayıcı ve özet halinde belirtir. Bu benim çok hoşuma gider.
Siz okurlarım da bu hafta benim nelerden söz edeceğimi hemen
anlamışsınızdır. Korona morona, aya yolculuk falan.
Bizim milli ozanımız Dede Korkut Ata’da Gogol’dan asırlar öncesi
aynı şekilde başlık atardı. Bugün bu yazıyı Dede Korkut Ata yazsa
aynen şöyle derdi.
Zamanın birinde sadece Türk ulusunu değil cümle islam alemini ve
dahi küffarları perişan eden korona diye bir musibet yer yüzüne
yayılmış. Zaten kıt kanaat geçinmeye çalışan guraba için bu kez de
açlık, tehdit olmaya, işyerleri teker teker kapanmaya başlamış. Halkını
rahatlatmak için Türk Hakanı bir ferman yayınlamış. Yakında Aya
gideceğiz. Ez cümle Frengistan, latin ve dahi Nemçe kralları öfke
nöbetlerine kapılıp karaduman karpuzu gibi çatır çatır ortadan
çatlamış. Bundan ötesini Celal Çalık soylamış ey aziz evlatlarım.
Bakalım Hanım ne soylamış. (Soylamış=söylemiş)
Ne söyleyeceğimi biliyor musunuz? diye sorsam, bazısı biliyorum,
bazısı da bilmiyorum diyecek. Bilenler bilmeyenlere anlatsın desem
olmaz. İyisi mi devam edeyim.
Ulusça hep yargının bağımsızlığını savunduk da bilimin bağımsızlığı
kimselerin aklına gelmedi. Maalesef, bilim batıda biraz katoliktir.
Ülkemizde sünni. Yani dilim varmıyor ama Allah’a emanettir. Hoca
vaaz veriyormuş. Allah ne yerdedir ne göktedir. Hiç bir yerde onu
göremezsiniz. Bektaşi sazan gibi atlamış. Demiş ki:
– Hoca efendi külliyen yoktur diyeceksin ama zinhar dilin
varmıyor.
Neyse elhamdülillah bizim bilim adamlarımız var. Kurulları bile var.
Bu işi götürüyorlar. Ama nereye götürüyorlar Allah ile onlar bilir.
Geçenlerde yolda yürürken Rüstem bana biraz hayıflandı. Abi dedi.
Ben 65 yaşına girdim. Hafta içi her gün kafeste kapalı bülbül gibi saat

onda beni salıyorlar. İtirazım şu ki; mübarek zemheri ayında saat birde
tam güneş kemiklerimi ısıtacak iken yine kodesi boyluyorum.
bilim kurulundan daha iyi mi bileceksin? Demek ki bu nalet musibet
saat birden sonra 65’lik avına başlıyor. Daha da söyledi, söylendi
Rüstem.
Abi AVM’ler açık. Camiler açık, kongreler tıklım tıklım. Ama çay
ocakları kapalı. Marketler açık, lakin parklardaki banklar zencire
vurulmuş.
Sus ulan dedim. Vuracam ağzının orta yerine şapşal! Sen devletten ve
devletin bilim kurulundan daha iyi mi bilecen gevzek? Yoksa sen
terörist misin? Ulan senin Fetö ile ilişkin de olabilir.
Aslında öyle çocuk değil Rüstem. Namazında niyazında, saf temiz
çocuktur. Beni de çok sever.
Abi bir hata yaptım bağışla beni dedi. Tamam kardeşim dedim. Akıllı
ol dedim. Şeytana uyma dedim.
Tamam abi ama dedi. Son bir soru soracağım diye kekeledi. Sor
dedim.
– Abi, aya çıkacak mıyız? dedi.
– Çıkacağız evladım, çıkacağız saftirik kardeşim.
– Göreceksin bak, Çin’i, Japon’u, Latin Amerika’sı, Sırp, Nemçe
ve dahi cümle küffar krallıkları tir tir titreyecek. Lakin biraz
daha sabır. Hz Ali’nin dediği gibi devletin dini adalet olduğu
gün. Hukuk ve bilim krallara emrettiği gün.
Arşın en üstüne çıkacağız.
Ay da laf mı?

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.